Skip to content

Cipru – day three and four

A treia zi in Cipru. Well, a fost cam greu sa ne hotaram ce sa vizitam. Too much to visit. Way too many beautiful places. Am ales pana la urma Capo Greco. Nu am regretat nici o clipa. Cred ca fost cea mai frumoasa zi in Cipru. Jeez cat a putut fi de frumos. Sa conduci de-a lungul Mediteranei, cu muzica cipriota in fundal e priceless. Am parcat masina undeva pe camp (ei spun ca e parcarea amenajata) si ne-am bucurat de peisajul superb. Erau foarte multi turisti care sareau de pe stanca, inclusiv romani. “Haide, sari. Acum!!” cam asta auzeam. Well, not our day for cliff diving.

Capo Greco

Ametiti de vant, apa, soare si frumusetile din jurul nostru, ne-am indreptat spre casa. Era mult prea cald si am hotarat ca mai bine ne intoarcem in Larnaca sa facem o baie in mare. Prima baie in Mediterana. Yey! A fost foarte rece apa. Ne-am mutat pe plaja Mackenzie. Eram practic langa gardul ce delimita plaja de aeroportul din Larnaca. Avioanele zboara incredibil de aproape de plaja. Datorita vantului, era plin de pasionati de windsurfing, kitesurfing si alte nebunii pe care sincer nu as putea sa le insir. Era un grup de portughezi, care s-au chinut cam 2 ore sa isi lanseze zmeul. Sincer ni se facuse cam frig, dar am zis ca nu plecam pana nu putem filma the kitesurfer. Well, Andrei a filmat cateva secunde, pana ce o fetita cu mult nisip in slip, a aparut sa se curete. Gen 15 minute, cat Andrei a filmat, ea in continuare se curata si verifica daca mai are nisip.:))) As pune filmuletul, dar ar fi too weird.

Limassol

In a patra zi, am plecat spre Limassol si Paphos. Ce pot sa spun? Si acum, dupa ceva timp, imi doresc sa ma reintorc. Later edit – imi doresc sa ma mut definitiv in Limassol. E the best place on Earth. La 70 km distanta de Larnaca, situat pe Akrotiri Bay, Limassol este al doilea oras ca marime din Cipru. And the first in my heart. Cel mai mare port din Cipru, cel mai mare centru industrial. Cel mai, cel mai. Sunt indragostita definitiv si iremediabil de Limassol. (guilty…)

Am vizitat Castelul Medieval, locul cununiei lui Richard Inima de Leu cu printesa Berengaria din Navarre. Se poate vizita pentru 4,5 euro, impreuna cu Muzeul Medieval din interior.

Am mancat la o taverna un souvlaki delicios si am plecat spre port. Langa portul pescarilor, este noua Marina a Limassolului. Un port urias pentru ambarcatiuni de lux. O expozitie de salupe, barci cu motor, yachturi de lux. Speechless. Am pasit pe covorul rosu spre port…

Paphos si Kouklia

La o ora distanta de Limassol, este Paphos. Inscris pe lista patrimoniului cultural UNESCO, este un orasel micut si nu la fel de animat ca si Limassol sau Larnaca. Ne-am plimbat pe faleza pana la Castelul Paphos, o fortareata bizantina construita pentru apararea portului. Trecut in diverse ipostaze de la cetate, inchisoare, depozit de sare, in prezent serveste ca si fundal ideal pentru festivalul cultural din Paphos din luna septembrie.

La intoarcere spre Larnaca, ne-am oprit in Kouklia. Am vrut sa ajungem si la Stancile Afroditei. Beautiful indeed. Dar Capo Greco nu cred ca poate fi detronat. Batea un vant puternic si era cam frig pe malul marii. Erau multi oameni care intrau in apa, ca sa fie frumosi si mereu tineri. Am aflat mai tarziu legenda locala. Daca inoti acolo, vei avea frumusete si tinerete vesnica. Sincer, ne-am multumit sa testam un pic temperatura apei cu picioarele. Trebuia sa ne convingem ca e wayyy too cold sa inotam. No thanks.

Foamea si oboseala ne-au cam rapus. Am zis sa mancam ceva in Kouklia. Ce-i drept ne-a atras mai mult peisajul de pe sosea. Tuia inalta de zeci de metri, care era de fapt un gard de protectie impotriva curiosilor si pofticiosilor – erau culturi de portocal in spate. Finally am gasit si noi o intrare catre o livada de portocali si am cules. Recunosc, am cules de toate. Pentru ca erau o gramada de citrice. Pentru toate gusturile. Eram cu portocalele in brate, cand o masina intra pe poteca. M-am panicat, nu stiam ce sa zic. Eram cu fructele in mana. Au oprit si ne-au spus ca “we should go further, the fruits are bigger and juicer” :)) Am mai spus ca cipriotii sunt grozavi? If not, they are!

Partea cea mai funny e ca noi nemancand niciodata fruct de cactus, am zis ca in sfarsit ar fi cazul sa facem the big step. Well, Andrei a fost cel care l-a cules si mi l-a dat sa il pun in plasa. Big, big mistake. Ne-am umplut de tepi in palma, pe degete. Seara la cazare, aveam inclusiv in talpi. Don’t ask how, I have no idea.

Ne-am oprit la o taverna si am comandat souvlaki. Again. Desi doar un satuc, tavernele erau animate si pline de turisti. Cand sa plecam, obositi si plini de tepi de cactusi, la o taverna se dansa Zorba Grecu. Bucatarul ii chema pe toti de la mese. Eram si noi prin peisaj. Ce-i drept in masina. Pana ce a venit un ospatar de la taverna vesela, sa ne roage sa plecam de acolo, deoarece blocam accesul.

“I felt once more how simple and frugal a thing is happiness”  Nikos Kazantzakis, Zorba the Greek

Published inCipru

2 Comments

1. BRUJAN ALINA BRUJAN ALINA

TE FELICIT ! POZE FOARTE FRUMOASE SI O DESCRIERE FRUMOASA.
    TE FACE SA -TI DORESTI SA DAI PAGINA LA NESFIRSIT.